חברה מוצלחת יודעת לרגל
העידן המודרני בו אנו חיים אנו עדים לחברות ענק ששברו את השיאים של כל
הזמנים ושווים מאות של מיליארדי דולרים. גם כאן במדינת ישראל ניתן לראות כיצד
חברות ציבוריות מגיעות לשווי חסר תקדים של כמה עשרות מיליארדי שקלים ולמעשה חלק
ניכר מהחברות האלו מתחרות אחת בשנייה.
כל חברה גדולה וקטנה חייבת לרגל אחריה
המתחרות שלה כדי להצליח לעמוד בתחרות שמצד אחד שואבת יותר ויותר משאבים מהחברות
שהולכות ומתקדמות בזכות אותה תחרות וגם אנו הצרכנים מרוויחים. מודיעין עסקי הכרחי
להצלחת כל עסק ועסק ותמיד קורה במידה כזו או אחרת.
מדוע הצלחת החברה תלויה במודיעין העסקי?
כל חברה שמציעה שירותים או מוצרים מסוימים ללקוחות שלה מבינה שהיא לא
השחקן היחיד בשוק. במידה ומדובר על מונופול, זאת אומרת חברה אחת ויחידה שמעניקה
מוצרים או שירותים מסוימים, המודיעין העסקי מתבצע בכמות מזערית במיוחד לחברות
קטנות אחרות שפועלות באותו תחום ולמעשה חולשות על נתח שוק שאינו משמעותי לרווחי
החברה. מצבים כאלו נדירים ביותר ולכן המודיעין הופך להיות כלי חשוב ביותר של כל
עסק.
המודיעין העסקי חולש על מגוון רחב של תחומים: כיצד החברות המתחרות מפרסמות
את עצמן? אלו מבצעים היא מציעה? אלו חידושים יש בגרסה האחרונה של המוצרים שלה? עם
אלו חברות היא משתפת פעולה? מהי האסטרטגיה העסקית שלה? מה המחירים וההסכמים שלה עם
חברות אחרות כוללים? כל השאלות הללו חשובות מאוד כדי שאותה חברה שמרגלת תדע כיצד
להתאים את עצמה לשוק המשתנה ובלי כל הנתונים הללו, שנאספים באופן חוקי לחלוטין,
היא עלולה להיות בעמדת חיסרון משמעותית ביחס לחברות האחרות.
כיצד אוספים מודיעין עסקי?
למרות שהמונח נשמע כאילו פועל במישורים לא חוקיים, רוב המודיעין העסקי
חוקי לחלוטין. כמובן שעל מקרים לא חוקיים כבר שמענו לא מעט פעמים ואותן חברות
מסתכנות בתפיסה ובקנסות אדירי מימדים ובבעיות משפטיות אך רוב המודיעין מתבצע על
ידי בירור שירותי החברה כמשתמשי קצה או כספקים פיקטיביים, בירור סטטיסטיקות על
אחוזי המכירות של החברה ונתחי השוק המובילים שלה וכמובן קריאת דו"חות ועניינים
פנימיים ככל הניתן בהתאם לפרסומים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה